Ras Bolding

Hela vägen från Odense i Danmark kommer konstnären, musikern, journalisten, klubbarrangören och pionjären Ras Bolding för att göra ett av få Sverige-framträdanden hittills och detta på Alternativfesten!

Med sig har han Miss Black och Miss White (Lærke Lømmel & Mie Møgunge) på synth, gitarr, bas och sång. På scen har Bolding en uppsjö av gamla analoga och digitala synthar och spelar även solo på Commodore 64! Det utlovas neon, lasrar, makeup och galna frisyrer ungefär som om du skulle gå på en konsert på Taffey Lewis Bar i Blade Runner!

Ras Boldings ljudlandskap balanserar mellan synth, electro, goth, punk och 8-bitars retromusik med starka melodier och texter som utforskar liv och död i såväl klassisk litteratur som den moderna och digitala tidsåldern.

Förutom musiken så är Ras Bolding även känd som klubbarrangör och grundare av Klub Golem i Odense och även som skribent för tidningen Gaffa. Han är en av den danska subkulturella scenens starkaste profiler och har framträtt i mängder av olika sammanhang, från klubbar till festivaler till SM-fester och anrika Hans Christian Andersen’s House.

Vad kan vi säga: missa inte konserten med Ras Bolding!

www.rasbolding.com
www.facebook.com/rasboldingmusic