Entropy

Entropy – A bellydancer with a twist!

För två decennier sedan upptäckte hon Sisters of Mercy och Covenant. Sedan hon upptäckte den “mörka sidan” så har hon omfamnat den med passion. Alternativ musik, vampyrlajv, BDSM, allt som väckte hennes nyfikenhet skulle utforskas och upplevas. För ett decennium sedan gjorde hon en ny livsomvälvande upptäckt. Tribal Bellydance. Det var kärlek vid första ögonkastet! Kraften och uttrycksfullheten hos stilen fängslade henne och har gjort att hon bara dansat mer och mer. Det var början på en resa i att hitta nya sätt att uttrycka sig på och ett nytt sätt att lära känna sin kropp och hur hon kan använda den.

Under sitt första decennium som magdansös har hon gått kurser och workshops för 42 olika lärare och har uppträtt i Skandinavien och resten av Europa. På ett ständigt äventyr driven av sin upptäckarlusta så kan hon aldrig hålla sig trogen en enda stil, hon dansar bland annat Dark, Tribal, ATS, Orientaliskt, Burlesk, Persiskt och mycket mer. Hon är ett splittrat och kaotiskt sinne som blommat ut i kreativitet. Hon har blivit Entropy. Med den nuvarande politiska utvecklingen i Sverige så vill hon bryta kylan med hettan av sin ilska och passion. Hon vill “fight like a girl” för vår rätt till våra kroppar och vår rätt att vara oss själva.

www.facebook.com/EntropyBellydance