Dansworkshops med Morgana

Morgana är en internationellt erkänd Tribal Fusion och Dark Fusion dansare, koreograf och instruktör från Spanien. Hon har utvecklat formatet MEW (Morgan East & West), ett dansprogram på fem nivåer som kombinerar de allmänna grunderna i orientalisk dans, Tribal ATS och Tribal Fusion med sin egen repertoar av steg, och som kompletteras med kurser för professionell inriktning. Detta format lärs ut på Morgan East & West Dance and Performing Arts Center i Madrid och på olika platser, i Europa samt i workshops runt om i världen.

Workshop 1 – Club Drills
Lördag 12:e november kl 13.45-15.30, Kulturcentrum
Detta är en workshop som specialutformats utifrån önskemål från Dark Dance Society. Lär dig mer om att dansa på en klubbscen. Korta kombinationer för en mörkare atmosfär och övningar som fungerar för dans i alla riktningar. Olika stilar som passar mindre scener; waves, undulations, water dance, locks, tutting arms, urban och rituell tempeldans.

Workshop 2 – Lotus and Dragon with a dark twist
Söndag 13:e november kl 10.00-12.00, Kulturcentrum
I denna workshop kombineras dans och kampsport till en fusion (särskilt wushu-rörelser och positioner) som arbetar med kroppen på två olika sätt men med gemensamma punkter i teknik. Harmoni eftersträvas mellan båda disciplinerna och ger stilen dasens elegans och styrka och kampsportens precision.

Förkunskaper:
Alla är välkomna, men något år av dansvana och förkunskaper rekommenderas.

Deltagaravgift:
200 kr/workshop eller 350kr för båda.

Anmälan till: dans@subkulturer.se
Ange: namn, adress, telefon, samt vilken/vilka WS du anmäler dig till.

Invänta bekräftelse och därefter betalas workshopavgift till föreningen AlternativaCultura:
Swish: 1233950003
Bankgiro: 225-7590