Aeropyornis

Foto: Thomas Kieselbach

Vi välkomnar åter musikern och levnadskonstnären Aeropyornis till Alternativfesten. Utvalda delar av det kommande albumet Ukupocalypso kommer att framföras live.

”I begynnelsen, så som vi uppfattar det, fanns inget. Så som det kom sig, uppfattade inget inget. Det gjorde så att en del av inget föll isär, i brist på annat att ägna sig åt. 13,8 miljarder år av kedjereaktioner senare så har en samling elementarpartiklar stigit upp för att organisera sig i den mest avancerade form vi någonsin skådat. Som förenad röst för dessa multidimensionella föreningar av individuella krafter så vill vi framföra en dysfoni av toner, takter och texter för att förvilla era sinnen för en stund och göra en konst av hur de små delarna av inget sakta faller isär. Å vad en kan göra med alla delarna! Vi har valt att kalla oss Aeropyornis, och våra vibrationer och urladdningar kanaliserar vi delvis med hjälp av det ytterst smidiga verktyget Ukulele.”