Dansworkshop: Cirkelns Magi med Mila Balero (UKR)

Mila Balero har mer än 20 års erfarenhet som dans- och koreograflärare i Ukraina. Hon har undervisat både barn- och vuxengrupper. Mila kom som folkdansare i kontakt med tribal fusion bellydance. I sina danser tycker hon om att blanda rörelserna från olika folkdanser och väva in dem i tribal fusion bellydance-formatet.

Under workshopen kommer deltagarna att få möjlighet att uppleva cirkelns magi genom gruppdans, samt folkdansers snurrar och danssteg som kan tjäna som inspiration och användas i olika andra dansformer.

Öppen nivå . Ingen tidigare erfarenhet behövs. Alla könstillhörigheter välkomna.

Dag: Lördag 9 november
Tid: 10.30-12.30
Plats: Kulturcentrum
Språk: Engelska

Deltagaravgift: 300 kr (betalas på plats: kontant eller med Swish/PayPal till AlterantivaCultura)

För medlemmar i Dark Dance Society (Nätverket för utveckling av subkulturell dans ) är workshopen kostnadsfri.

Föranmälan till: dans@subkulturer.se
Ange ditt namn, ålder och telefonnummer.

Drop in: i mån av plats.

Workshopen presenteras i samarbete med Nätverket för utveckling av subkulturell dans. Nätverket är en del av SUB – Riksförbundet För Subkultur, med stöd från Kulturrådet.