SARI

Sari är en sångerska och multikonstnär från Japan! Hennes musik beskriver en fängslande världsbild med fantastiska texter och ett djup i soundet som kan tolkas som nobel electronica eller alternativ R&B. Hon har varit aktiv som soloartist sedan 2019 och tidigare var hon medlem i Necronomidol. Sari har nyligen släppt sitt första album ”Ending”, en EP och ett antal singlar. EP:n ”A u se” har även släppts på vinyl på det franska skivbolaget Specific Recordings. Hon har bland annat även samarbetat med modemärket Midoriya och haft en fotoutställning med den japanska modellen Shirai.

Sari har besökt Europa vid flera tillfällen och har inspirerats av den europeiska kulturen i sin utveckling som artist. Det är ett av skälen till att hennes musik är populär även utanför Japan. Som soloartist har Sari uppträtt tidigare på Alternativfesten och vi är glada att kunna välkomna henne åter!

Programpunkten presenteras i samarbete med SJPA.