Konstnärer välkomnas till Alternativfesten

Är du konstnär och verksam inom ett fält som är inom eller knyter an till subkulturell konst och subkulturella konstuttryck? Vill du ställa ut din konst under vår festival? Vi välkomnar konstnärer av alla nivåer (yrkesverksamma, nybörjare eller du som utövar på din fritid) att anmäla sitt intresse att delta.

Vi vet att definitionen av vad som ryms är svår och vi ser mer att om du känner att forumet Alternativfesten är passande för din konst så är det nog vad som är bästa definitionen.

Vi kommer ha ett begränsat antal platser och vi kommer försöka välja ut en bra bredd av konstnärer. Vi erbjuder plats och även möjlighet för er att sälja era verk om ni vill. Det kommer vara fri entré till huvuddelen av konstprogrammet för besökarna.Vi försöker ge respons till alla som hör av sig och vi har ambitionen att rymma så många som möjligt i vårt program.

Praktiskt: Vi som gör Alternativfesten är en ideell kulturförening och vi gör det för att lyfta fram spännande och nya kultur och konstformer i Sandviken och mot omvärlden. Vi har som grundförutsättning generellt inga ersättningar att betala ut för de som bokas och ni ansvarar själva för att sätta upp och ta ner er utställning i samråd med oss. Hör av er om ni är inresande eller har behov av övernattning så kanske vi kan tillsammans hitta fungerande lösningar.