Höstblot med krAaFusion, Marlen Sunna & Caroline Landberg

Foto: Thomas Kieselbach

krAaFusion & Marlen Sunna & Caroline Landberg presenterar
HÖSTBLOT – Longings of undead souls

Madeleine Holmlund och Marlen Sunna gjorde sitt första gemensamma projekt Vårblot som presenteras på Dance Obscura våren 2018. Nu kommer uppföljaren Höstblot där Caroline Landberg -poet och  storyteller- bjudits in att medverka.

Dans och koreografi: krAaFusion/Madeleine Holmlund
Soundscape och bas: Marlen Sunna
Text och röst: Caroline Landberg

krAa fusion är Madeleine Holmlunds  nystartade konstnärliga plattform  som är under utveckling.  Detta  föddes i en längtan att utifrån Madeleines dansbakgrund inom orientalisk dans, olika stilar i tribal fusion bellydance och ATS få uttycka rörelse och skapa dans på sitt vis.  krAa är hennes konstnärliga inspiration och frihet.

Madeleine är ursprungligen från Umeå, nu bosatt i Uppland sedan 2017. Hon var en av skaparna av dansgruppen Morganas döttrar och var medlem i dansgrupperna Midnattssol och Misty Moon fram till 2017.  Under de tre senaste åren har Madeleine även deltagit i workshops i SU EN Butoh Method på Haglund skola och under den tiden även deltagit i  dansföreställningsprojektet Voracious koreograferat av SU EN 2015, 2016 och 2017.

Som medlem i kulturföreningen Kretsen i Umeå har Madeleine varit en del av utvecklandet och konstnärlig ledare för dansscenen på Uma Obscura – Dance Obscura och dess föregångare Sunset park festival – Dans i gränslandet. Hon har tagit med sig passionen för alternativkultur till Uppland och har varit med och bildat Kulturföreningen Roslagskretsen under våren 2018. en föreningen som är medlem i SUB – Riksförbundet För Subkultur.

marlen sunna har ett förflutet som basist i det Göteborgsbaserade bandet Bazooka! Bandet rönte stora framgångar under 90-talet. Bazooka! var mest kända för sina energifyllda spelningar och var ett av de mest hårda, kraftfulla, svenska ”all-girl”-banden.

Marlen har även arbetat som scentekniker och har en 30-årig karriär som basist. Hon har deltagit i workshops i SU EN Butoh Method på Haglund skola och under den tiden även deltagit i dansföreställnings- projektet Voracious, koreograferat av SU EN, 2015, 2016. Idag spelar hon bas i två band bland annat Loudmouth från Falun.

caroline landberg är en storyteller, poet och innehållsproducent baserad i Stockholm men med rötterna i Umeå. Ända sedan hon var liten har hon berättat historier och så snart hon lärde sig att skriva, började hon utforska poesi och de skrivna berättelsernas värld. Carolines primära fokus är att skapa historier där ord, visuella uttryck, musik och ljud vävs samman. Ambitionen är att i samarbete med andra artister jobba med texter som kan förstärka upplevelsen av en berättelse som skapas med flera influenser. Höstblot blev därför det perfekta valet av samarbete där Carolines texter är ett av de berättande elementen.