Entropy

Entropy – A dancer with a twist! Dans och burlesk möjliggjorde en mer positiv relation med sin kropp och hon använder den fullt ut! Även det splittrade och kaotiska sinnet som ibland gör livet onödigt komplicerat. I konsten har det blommat ut i kreativitet och hon har blivit Entropy. Att utforska den mörka sidan genom rörelse är hennes livslånga äventyr och du är inbjuden att vara med och dela det.

Vid det här laget vågar man nog påstå att hon börjar bli ett stående inslag på Alternativfesten och utanför scenen är hon även engagerad i bland annat Dansnätverket för subkulturell dans. För Entropy känns det viktigare än någonsin i en värld med filterbubblor att lyfta fram variation och att få mötas och inspirera varandra.

www.entropydancer.com

Presenteras i samarbete med Dark Dance Society